zondag 23 april 2023

Hartjes regen.

Een aantal jaar geleden ben ik met een vriendin een dikke week in Portugal geweest. Haar ouders hebben daar een huis, met een gastenverblijf en wij mochten daar gebruik van maken. In die week zijn wij heel wat keren door de ouders meegenomen naar mooie plekjes, maar marktjes en naar restaurantjes. We hebben ontzettend van elkaar genoten en deze mensen zijn mij heel dierbaar geworden! 

Vader is vorig jaar helaas overleden. Dat was héél verdrietig, alhoewel hij al langere tijd ziek was. 

Vandaag is moeder jarig en speciaal voor haar maakte ik deze slimline kaart:

Bij Action kocht ik de hartjes stans. 
Ik ben dol op hartjes en toen ik deze zag liggen moest ik die natuurlijk meteen kopen. 
Ik stanste het uit en gebruikte het als mal om deze kaart voor mijn moeder te maken. 
Toen had ik dus een gekleurde achtergrond over die ik bewaarde en daar nu deze kaart mee gemaakt heb. 
Gemat op zilver bling bling papier, voor een extra feestelijk effect. 
Enkele (witte) hartjes terug gelegd.
De bloem gemaakt met verschillende stansjes, verhoogd op elkaar geplakt.
Nog wat takken blaadjes erbij en, heel subtiel, wat garen eronder gewikkeld. 
De knoop als het van de bloem kocht ik destijds in Portugal!! Die moest natuurlijk op deze kaart. 🥰
De tekst, die ik echt heel goed bij moeder vind passen,  gemaakt in Word en uitgeprint.
Alles op een zwarte basis kaart geplakt. 

De kaart is gisteren laat bij haar in de brievenbus gestopt, zodat ze het vindt als ze wakker wordt. 
Ze gaat vandaag een feestje vieren met haar kinderen en klein kinderen. Ik ga volgende week een keer bij haar langs om haar een late verjaardag knuffel te geven.
Challenges:
De Egel, #161, Sketch met zelfgemaakte bloem.
AAA Birthday,  #48, Layer it up (2de inzending)






20 opmerkingen:

  1. Wat maakte je een prachtige en vooral lieve kaart voor de moeder van je vriendin. Die knoop heeft liggen wachten om op deze kaart verwerkt te worden 🥰
    Ze zal blij verrast zijn en fijn dat je binnenkort nog even persoonlijk langs gaat xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super dat jullie gebruik mochten maken van dat huisje en erg attent dat je voor de moeder deze kaart maakte. Ze heeft vast een speciale plek in je hart en dat is aan de kaart te zien. Mooi hoor.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele lieve kaart heb je gemaakt Daphne. Het ziet er ook heel feestelijk uit met je achtergrond zo.
    Fijne zondag!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie feestelijke kaart heb je voor de moeder van je vriendin gemaakt Daphne en zo leuk om die knoop uit Portugal erop te verwerken. Volgens mij heb je toen ook foto's gedeeld op je blog van deze reis. Ik wil je meteen ook bedanken voor de fleurige kaart die ik met de post van je kreeg. Het gaat weer stukken beter met mijn oog, gelukkig.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een kaart die je vol liefde hebt gestopt, dat is heel goed te zien. Heel mooi met al die hartjes en de bijzondere knoop, goed idee om die als hart van de bloem te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie liefdevolle felicitatiekaart heb je gemaakt, Daphne
    Dat zal zeker worden gewaardeerd!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je die knoop hebt gebruikt. Ze zal het heel leuk vinden.
    Liefs en kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuke kaart met al die hartjes en detail uit Portugal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi kaartje heb je gemaakt, lekker fleurig :)
    Maar als je nog even goed op de sketch let dan zie je
    dat de wimpel erop hoort te zitten, en niet eronder.
    Misschien kun je dat nog aanpassen om aan de challenge
    mee te kunnen doen ?
    https://de-egel.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fabulous card Thank you for playing at the AAA Birthday Cards Challenges.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie verjaardagskaart met hartjes. Leuk dat je de speciale knoop uit Portugal nu voor het hart van de bloem hebt gebruikt. Past er perfect bij met de hartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel tof dat je die Portugese knoop op je leuke hartjeskaart hebt gebruikt.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart, leuk zo met et grote rozet!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Daphne,
    Een kaart sturen is zo iets moois, iedereen wordt er vrolijk van. Je hebt weer een prachtige kaart gemaakt. heel leuk met die hartjesstans. Echt prachtig.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedolven onder de glitterhartjes; mooier kun je het als kaart toch niet hebben ...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie kaart met heel veel hartjes, ik moest even goed kijken wat je bedoelde., maar er zitten allemaal glitterhartjes onder. Dank voor jouw bijdrage aan de Egel uitdaging. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful Card with glittery hearts !! Happy Birthday to your Mum :) Thank you for playing at the AAA Birthday Card Challenges - Deekshita (Papiershades)

    BeantwoordenVerwijderen