zaterdag 23 december 2023

Ho Ho Ho (Wat Dom, '23-60)

 Vandaag een berichtje waarin ik een "domme" aktie van mezelf ga vertellen...

Zoals jullie weten maak ik het hele jaar door Kerstkaarten. Wel zo handig om aan het eind van het jaar geen stress te hebben over de kerstkaartjes. 

Ik tel ze via mijn blog (in de titel van dit bericht is te zien dat de kaart die ik nu laat zien, mijn 60ste kaart is die ik dit jaar gemaakt heb)

Toen ik begin deze maand mijn kerstkaarten wilde gaan schrijven om ze op tijd te versturen pakte ik de hele stapel erbij en bekeek ze allemaal. 
Mijn schoonmoeder krijgt ook altijd een stapeltje van mij, zodat zij die kan versturen. 
Ik sorteerde de hele stapel netjes en toen ik klaar was kon ik mijn schoonmoeder een appje sturen: "Ik heb 24 kaarten voor je, is dat genoeg"?
Al snel kreeg ik een reactie terug dat ze er héél blij mee was en dat het zeker genoeg was!!
Dus ging de hele stapel mee in de tas van mijn man, die ze bij haar langs heeft gebracht.  

Daarna ging ik zelf aan de slag met schrijven. 
Een hele klus, maar ik deed het in etappes en na een paar dagen was ik klaar. 
Ik had zelfs nog 2 kaarten over!!

Maar toen ging ik nadenken...... had ik wel rekening gehouden met de buren, die altijd een kaart van ons krijgen en met vrienden die we een kaart sturen?
Nee dus!!!
En dus moest ik nog, als een speer, kaartjes bij maken, haha, ik raakte er bijna van in de stress😂, het hele jaar door kaartjes maken en nu toch stress, zo niet handig, die 24 kaartjes die naar mijn schoonmoeder zijn gegaan.
Ik ook altijd, met mijn domme akties........
Komt natuurlijk omdat zij altijd zo blij is met een stapel zelfgemaakte kaartjes,  ik raakte er over enthousiast van en moest nu op de blaren zitten. 
Gelukkig waren de 24 kaartjes al naar haar toe gegaan, want anders had ik ze gewoon gehouden en geappt "jammer joh, je krijgt er maar 7"🤣🤣

Maar goed, ik dook in mijn kamertje en maakte onder andere deze leuke kaart. 
Met een techniek die ze deze maand bij 4SCB willen zien: "Spiegel Stempelen", wat mij nog helemaal niet zo makkelijk af ging. 
Bovenstaande poging was de beste en daarmee maakte ik deze kaart. 
De kerstman-muts, snor en baard kregen een laagje nepsneeuw, zodat het net wat meer pit geeft aan dit stempeltje. 
Zilverkleurig glitter papier gebruikt om op te matten, voor wat extra bling bling.

Een hele leuke techniek, dat Spiegel stempelen, maar nog best lastig. 
Niet zo handig als je nog snel een stuk of 15 kaartjes bij wel maken. 

Volgend jaar,
DOE IK ALLES ANDERS!!
Challenge:
4SCB, #75, Spiegel stempelen.


12 opmerkingen:

  1. Tja, je hebt het goed voor om kaarten aan je schoonmoeder te geven maar dan loopt het toch niet zoals je gepland had! Dan nog maar snel zelf aan de slag. Dat dit niet de makkelijkste techniek is heb ik ook zelf ervaren, maar je kaartje ziet er toch prachtig uit. Nog bedankt voor de kerstpost.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuke kerstkaart. Niet zo gemakkelijk lijkt mij dat spiegelen, maar je hebt het toch voor mekaar gekregen.
    Fijne Kerstdagen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat is dàt vervelend zeg... Op het laatste moment (terwijl je nog zoveel andere dingen te doen heb) er kaarten bij moeten maken. Ik heb voor de zekerheid altijd een paar kaartjes uit de winkel als reserve liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha, ha, ha domoor, maak jij geen lijstje wie je zelf gaat sturen?
    Het leuke is wel weer dat wij een kaart kregen waarvan ik dacht dat hij van jou was, niet dus en toch ook weer wel.
    Fijne avond en dikke kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent niet de enige bij wie dit gebeurt, hoor Daphne. Ik hoef nog net niet bij te maken, maar ik was ook wel overmoedig met weggeven. Kreeg vandaag nog 5 kaarten, aan wie ik niet gedacht had (en heb er toch 80 verstuurd). Maar gelukkig ben ik al begonnen voor volgend jaar, dus dan kan ik die eventueel versturen.
    Je gespiegelde kerstman is wel een leukerd geworden!
    Gezellige feestdagen!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ga je volgende keer niet meer meemaken.
    Nu heb je wel nog wat extra weken om je kaarten te laten zien. Deze is alvast leuk! Fijne feestdagen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hm, tsja, ik kwam ook tekort doordat ik ook kaarten voor een bestelling, voor mijn moeder en voor Remco maakte. Volgend jaar maar nóg meer, hahaha, ik kan nu even geen kerstkaart meer op mijn bureau zien (wel aan de lijntjes in de woonkamer natuurlijk, zo gezellig!)
    Leuke kaart maakte je, ik heb ooit ook eens geprobeerd om gespiegeld te stempelen maar vond het ook niet eenvoudig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah Daphne, dat vind ik nou sneu voor je, jij dacht lekker achterover te leunen in je stoel en toen moest je nog aan de "kerst"bak, maar je kaart is weer supergoed gelukt met een leuke techniek en mag je alsnog achterover leunen in je stoel!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kaartje is het toch geworden! Bedankt voor je bijdrage aan onze challenge op het 4 Season blog.
    En ik heb ook altijd wat stress... als het al bijna kerst is, realiseer ik me dat ik nog wat mensen vergeten ben of krijg ik, heel lief, een onverwachte kaart. Dus moet/ga ik met de kerstdagen maar aan de slag met nieuwjaarskaartjes ;)
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Daphne,
    Mooie kaartjes heb je gemaakt. Leuk dat gespiegeld stempelen, ik mij er niet aan gewaagd.
    Ik had precies hetzelfde dit jaar. Ik heb ook op stel en sprong nog kerstkaarten moeten maken. Volgend jaar moet dat idd anders hahaha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuke kaart met de spiegelbeeld stempel techniek. Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij 4-Season.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, ik ken het, dat je eigenlijk nog best wel wat kaartjes te maken hebt en toch wil dat ze allemaal bijzonder zijn en dat gaat helaas niet snel genoeg:) maar wat is deze goed gelukt! erg tof dat je meedoet met onze 4 seasons uitdaging : spiegelbeeld stempelen, bedankt! Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen