vrijdag 29 december 2023

Recycling Kerstgroet ('23-70)

Dit jaar kreeg ik van mijn werkgever als kerstpakket een bon waarmee ik online en kadootje voor mezelf uit kon zoeken. Deze bon zat in een envelop die een leuke versiering had, een rijtje huisjes.

Ik dat er eens naar te kijken en besloot de envelop te gebruiken om er een kerstkaart mee te maken:

De basis kaart vond ik bij mijn moeder in haar grote voorraad papier. 
Erop een dp-tje wat ook bij mijn moeder vandaan komt.
Een oude sketch gebruikt en de kaart afgemaakt met 2 kleine boompjes en een kerstgroet (van Nobody-Else)
Deze kaart ging,  het kan bijna niet anders, naar mijn ouders🥰

De kadobon in de envelop had ook al zo'n leuk plaatje en nadat ik mijn kado had uitgezocht (een mooie tas) besloot ik om dit plaatje ook te gebruiken voor een kaart:
Het plaatje op maat gesneden. 
Gemat op rood/roze glitter papier en dat op een zwarte basiskaart. 
De tekst is weer van Nobody-Else en matte ik ook op hetzelfde glitter papier. 
Deze kaart ging naar mijn vriendin van 91, zij houdt niet van teveel poespas een al helemaal niet van Engelse teksten....... perfecte kaart voor haar😊

Het oliebollen bakken gaat goed. 
Het is altijd een heel gedoe, maar als we eenmaal bezig zijn loopt het allemaal gesmeerd. 
En, ze zijn weer heerlijk!





11 opmerkingen:

  1. Dat is een extra kadootje zo'n mooie verpakking!
    Je maakt er leuke kerstkaarten van.
    Veel plezier met bollen bakken en werken...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was me nog niet eens opgevallen dat al dat dp bij mij vandaan kwam, ha, ha. Maar het is een leuke kaart. Ook die voor TJ is leuk. Goed gerecycled!
    Liefs en kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn super mooi en goed voor het milieu deze prachtige recycling kerstkaartjes.
    Knap gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je leuk gerecycled, Daphne
    Mooie kaarten heb je er mee gemaakt!
    Succes met de bakkerij!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie gerecyclede kaarten Daphne.
    Succes met bakken.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige kaarten je weet telkens weer iets moois te maken en goed ♻, Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk om te recyclen. Zou ook zonde zijn om ze niet te gebruiken toch!?
    Allebei zijn ze heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een warme sfeervolle kaarten maakte je Daphne, goed dat je deze leuke afbeeldingen een 2e leven hebt gegeven xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie kaarten. Sfeervolle plaatjes van de huizen. Net als bij de oliebollen een goede idee om her te gebruiken. (Ja, ik lees je berichten in omgekeerde volgorde ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Daphne,
    Wat een leuk cadeau van je werkgever en wat een mooie plaatjes stonden er op de verpakking. Leuk hoe je ze hebt hergebruikt. Tof hoor.
    Ik lees al je berichten even terug.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen