zaterdag 30 december 2023

Hoi Oliebol (uitdaging met mijn moeder, # 35)

Vandaag laten mijn Moeder en ik onze 35ste uitdaging zien! Mijn moeder mocht iets verzinnen en via de app kreeg ik dit filmpje van haar. Ik opende het linkje en........eerlijk waar, ik keek ongeveer zo:🙄🤔🥴. 

Natuurlijk bleef het in mijn hoofd hangen en al na enige dagen dacht ik, ik moet er nu voor gaan zitten en het gewoon uit proberen, misschien was het makkelijker dan dat het eruit zag.

Ik maakte eerste een probeersel. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk was, maar het ging eigenlijk best goed en dus maakte ik mijn "echte" kaart ook maar meteen:

Basis van kraft. 
DP erbij gezocht. 
Plaatje van de oliebollen is gerecycled, van een oude kaart die wij ooit eens bij Bakker Bart hebben gebruikt.
Ik knipte de stapel oliebollen uit en plakte het op een donkere achtergrond.
En nu komt dus de uitdaging.....
Achter de ster heb ik iets gemaakt waardoor je het voorste gedeelte op de kaart kan schuiven. 
Als je het helemaal opzij schuift komt er,  in mijn geval, een tekst tevoorschijn. 
Ik maakte meteen nóg zo'n zelfde kaart, voor mijn zus. 

Gisteren de kaartjes, samen met een zak lekker oliebollen weg gegeven aan mijn moeder (en vader) en mijn zus.
Kijken jullie ook even op het blog van mijn moeder welke kaart zij voor mij heeft gemaakt?!

Vandaag mag ik werken. 
Thuis gaat het oliebollen bakken volop door. 
Ik heb eten klaar gezet wat vanavond alleen nog maar even warm gemaakt hoeft te worden.
Als ik weer thuis kom zal iedereen al in bed liggen want ze gaan morgen (of beter,  vannacht) weer heel vroeg op voor de laatste dag. 
Maar eerst vandaag nog








12 opmerkingen:

  1. Ik vind hem echt heel erg leuk Daph. En wat ben ik blij dat jij het filmpje erbij hebt geplaatst, ik kreeg het niet voor elkaar.
    Werk ze straks en kus van mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kaartje met dat schuifdeel erop.
    Al druk aan de oliebollen bak 🙂 voor die paar die wij maar nodig hebben haal ik ze bij de bakker en die is morgen speciaal open voor de oliebollen verkoop.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf is je kaart Daphne, super gedaan! Je hebt ondertussen veel moois geplaatst! En oliebollen? Die horen erbij vind ik, heerlijk kunnen ze zijn! 😋 Voor jou en iedereen die je lief is: Hele fijne jaarwisseling en voor het Nieuwe Jaar al het goede! Werk ze en fijne dagen.
    GROET en Voorspoed. Wilma. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappige uitdaging en het is een leuke kaart geworden!
    Fijne jaarwisseling,
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een toepasselijke kaart met het verhaal van jullie oliebollenbakkers er bij. Leuk met dat plaatje en de tekst er achter die tevoorschijn komt.
    Worden er bij jullie nog wel oliebollen gegeten of kan niemand nog een oliebol zien na al dat bakken?
    Goede jaarwisseling!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke oliebollenkaart Daphne
    Zeer toepasselijk in jullie geval!
    Lekker werken en geniet van alles!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, die oliebollenkaarten. En dan nog een dag bakken. Lusten jullie ze zelf nog wel?
    Gezellige jaarwisseling en een heel goed begin.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een echte uitdaging deze kaart. Goed dat je 'm aanging. Slim idee om de oliebollenkaart te recyclen. Leuke kaart geworden!
    Bakken jullie nog oliebollen in grote hoeveelheden voor de winkel? Dat denk ik op te maken uit wat je schrijft. Hopelijk is het allemaal goed gelukt.
    Wij bakten vandaag ook oliebollen. Op de "ouderwetse manier" met gist en bloem in goede olie gebakken. De lekkersten, vinden wij. En reuze gezellig om samen te doen.
    Goed uiteinde gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je knap gedaan Daphne, ik vind je kaarten heel gaaf. Werks ze en een fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2024.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Daphne,
    Wat ontzettend knap gedaan met die kaarten. Heel leuk geworden zeg. Prachtig.
    Ze zijn er maar lekker druk mee, met de oliebollen. Leuk hoor.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo héé, dit ziet er wel gaaf en ingewikkeld uit zeg?
    Je hebt jezelf knap laten uitdagen en ik vind hem supermooi geworden Daphne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. in België kennen we de traditie niet van de oliebollen, maar zal ongetwijfeld lekker zijn. Zou hier ook mogen van mij ! En ook de kaart ziet er super uit. Leuk idee om het zo weg te schuiven dat er een tekst tevoorschijn komt ! Annick

    BeantwoordenVerwijderen