donderdag 16 mei 2024

Kerst mini doosje ('24-26,27,28&29)

Vandaag heb ik geen KerstKAART maar een klein KerstKADOOSJE om te laten zien:

4 Stuks maakte ik,  toen ik eenmaal aan het vouwen was kon ik bijna niet met ophouden, hihi. 
De doosjes zijn ongeveer 7 bij 7 cm, dus echt klein. 
Er past een (grote maat) waxine lichtje in, maar bijvoorbeeld ook koekjes of chocolaatjes of een heel klein kadootje. 

Met een stukje dp van 15 bij 15 cm kan je het dekseltje maken. 

Op dit dekseltje kwam en foam stickertje, een tekst en een heel klein toefje hulst.

De volgende heeft een sneeuwpop,  dit is een sticker, net zoals de tekst. 

De 3de heeft, bijpassend bij het dp, een Gingerbread mannetje, met tekst en een heel klein belletje met strikje. 
En de laatste weer een foamsticker.
En wéér een andere tekst. 
Op bovenstaande foto kan je zien dat ik de bodem van de doosjes gevouwen heb met kraft papier. 
Een heel leuk werkje om te doen, deze kadoosjes maken. 
Het is meten, knippen en dan vouwen. Er komt geen lijm aan te pas.
Het patroon heb ik van mijn moeder gekregen, zij heeft het ooit eens op een workshop gemaakt/gekregen.

Ik zie meteen leuke mogelijkheden met dit kadoosje.
Het is bijvoorbeeld ook heel leuk om te maken voor iemand die zwanger is, met van die lieve kleine sokjes erin.
Of als weggevertje voor de zomervakantie.
Of als traktatie bij een verjaardag. 
Bedankje bij een trouwerij. 
Hou op,  mijn hoofd loopt over.....

Vandaag een drukke dag.
Eerst een bezoekje aan de sportschool, vanmiddag krijgt Floortje haar inenting, daarna eten maken en eten, dan komt de kapper en dan vanavond nog een Agility les. 
Jullie lezen, ik verveel mij niet vandaag. 
Challenge:
52 WTC, #April, Meerdere vouwen. 
The Holly Christmas,  #163, Alles mag. 



16 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze geweldig leuk!!!
    ja kun je overal voor gebruiken.
    Fijne dag bedankt voor het meedoen met een kerstcreatie voor de uitdaging.
    Lieve groeten Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne! Eerst wil ik je bedanken voor je ontzettend lieve reactie gisteren hier en op de socials, deed me iets. 💜
    En je doosjes, geweldig zijn ze! Ik hou er ook zo van, knippen, plooien, versieren, bedenken aan wie geef ik het kado, wat steek ik erin,...
    Mijn doosjes- dinsdagen verdienen nog eens aandacht, maar er is zoveel dat rondom me gebeurt, dat ik er niet toe kom. Het komt wel weer, ideetjes genoeg! Fijne dag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk deze doosjes Daphne
    En leuk dat je er zoveel plezier aan beleeft om te maken!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk geworden Daph, ik zie al dat ik me er ook weer even in moet verdiepen maar mijn voorbeeld doosje ligt thuis.
    Fijne dag hoor, wat heb je het weer druk.
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige doosjes, nu in kerstsfeer maar inderdaad veel mogelijkheden Daphne. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC en succes met alle drukte...pffft.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk om een klein presentje in te doen, mooi gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze enig en zo leuk aangekleed! Hou het hoofd koel met alle ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enige doosjes en die zijn voor allerlei gelegenheden toepasbaar. Zeker 10 jaar geleden heb ik die ook leren maken op een workshop.
    Genoeg te doen vandaag, lees ik. Loop jezelf niet voorbij!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk deze doosjes. Ik krijg ook allemaal ideetjes wat je er mee kunt doen.
    Succes met de drukke bezigheden van vandaag.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, leuk die doosjes! En inderdaad voor veel gelegenheden te maken, we zien ze vast nog wel vaker voorbij komen ;)
    Druk, afwisselend dagje heb je. Heeft Floor geen last van de inenting? Of vergeet ze dat misschien door de agility les?
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps, druk, druk, druk. Leuke doosjes maakte je , Zezinho ook zo leuk om te maken. Ik maakte al heel veel doosjes met een tekst erbij, lichtpuntje of opstekertje. Als je eenmaal bezig bent….. groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn superleuk, deze doosjes, die gaan hun weg wel vinden naar gelukkige ontvangers.
    Je ligt nu vast uitgeblust in bed na zo'n volle dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat was een volle vrije dag!
    En de doosjes zijn heel leuk! Inderdaad voor allerlei gelegenheden heel goed bruikbaar! Voor kerst zeker. Altijd leuk om weg te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattige kadodoosjes heb je gemaakt! Zeker leuk om te maken en weg te geven.
    Loop je niet voorbij he vandaag
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey Daphne,
    Wat een super leuke cadeaudoosjes heb je gemaakt zeg Wauw. Echt heel tof gedaan.
    Klinkt als een hele drukke dag. Hihi. Ook wel weer leuk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuke doosjes en multi-inzetbaar, Daphne! Handig dat je niet hoeft te plakken.
    Bedankt weer voor je deelname aan onze uitdaging deze maand.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen