zaterdag 25 mei 2024

Uitdaging met mijn moeder, #40

De laatse zaterdag van de maand, dus, zoals jullie ondertussen wel weten, zijn mijn moeder en ik er dan met onze uitdaging. 

Deze maand bedacht ik: "In Mei leggen alle vogels een ei". Ik appte naar mijn moeder dat ze dit letterlijk mocht nemen of juist creatief denken (denk bijvoorbeeld aan nieuw leven of het voorjaar.) En.....appte ik, "om het een beetje moeilijker te maken wil ik graag een kaart zien met meer dan 1 vouw". Haha, ik hoorde mijn moeder al zuchten!!😇. 

Zoals jullie weten had ik begin Mei een week vakantie en dus alle tijd om een kaartje te maken. Op Pinterest zocht ik eerst naar een kaart met meerdere vouwen en vond dit leuke model. Ik was op slag verliefd, dit moest het worden. Ik ging aan de slag:

Let op.....héél veel foto's!!

Zo ziet de kaart eruit als het opgevouwen is. 
Ik gebruikte oud DP, uit verschillende blokjes.
Hier heb ik de zijkanten iets beter uitgevouwen
Alle plaatjes komen, hoe kan het ook anders😉, uit 1 van de 2 voorgestanste blokken.
Het heeft allemaal met vogels en nestje en eitjes te maken. 
En zo is de kaart helemaal uitgevouwen. 
Het is best een lang model. 
De linker zijkant, met gestempelde tekst en een vogel op een nestje.
En de rechter zijkant, met uil die voor de ingang van zijn nest zit.
Van bovenaf gezien ziet de kaart er zo uit. 
Het lijkt een moelijk model, maar dat is het echt niet (bekijk het filmpje met eens goed)

Natuurlijk maakte ik ook deze maand weer een kaart voor mijn zus:
Let op..... nòg meer foto's🤪:
Mijn zus is, voor de 4de keer in haar leven, een stuk van de Camino aan het lopen. 
Dit keer de "Primitivo route"
In het voorgestanste blok vond ik allemaal toepasselijke plaatje die ik op haar kaart heb verwerkt. 
Natuurlijk ook een vogelhuisje (denk aan de uitdaging!), die mijn zus waarschijnlijk wel tegen komt tijdens de wandeling😉.
En de huisjes. 
Zo leuk, toen ze de kaart zag zei ze meteen "die huisjes, wat leuk, die zien er echt zo uit langs de route".
Nog even een boven aangezicht.
Als ik toch bezig ben met foto's plaatsen.😇
De teksten op deze kaart maakt ik met mijn pocket printer. 

Gaan jullie ook nog even bij mijn moeder kijken?!

Yes, jullie hebben het gehaald, je bent aan het eind van dit suuuuuuper lange bericht!!
Voor mezelf (èn voor de liefhebber😉) heb ik het model ook nog eens gemaakt nadat ik de inches omgezet heb in cm., dat vind ik altijd handiger werken. Ik raak altijd een beetje in de war van bijvoorbeeld de 5eneenkwart inch. 
Daarom even omgerekenen in cm: 
Voor de lengte gebruik je 2 stukken kaartkarton van 20,5 cm, daarna rillen op het lange stuk op 5,5 cm, 10 cm en 15,5 cm. Het middenstuk kan je daarna even opmeten en op maat snijden (bij mij was dat 10 cm bij 10,5 cm)





11 opmerkingen:

  1. Wauw Daphne, beide kaarten zijn top! Jij hebt altijd van die leuke modelen weer mooi opgepimt, bedankt voor het omzetten van de maten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke kaarten. En wat is er veel op te zien! Die voor je moeder is erg leuk met de vogeltjes en die voor je zus doet er zeker niet voor onder met de mooie kleuren en toepasselijke plaatjes.
    Jullie uitdaging van deze maand lijkt wel wat op die van ons wat de vouwen betreft. GerJanne wilde alleen cijfers en/of letters zien ipv vogels.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk maar heel leuk om alles te bekijken !!!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kost geen moeite hoor om tot het einde te kijken. Wat een gaaf model heb je weer gevonden en twee geweldige kaarten ermee gemaakt. Leuk dat jullie elkaar blijven uitdagen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie kaarten in dit gave model. Je hebt je helemaal kunnen uitleven met de aankleding ervan.
    Zo leuk, die uitdagingen van jullie, ik ben benieuwd wat je moeder bedacht heeft voor de volgende maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kaarten zijn alleen qua model hetzelfde, verder zijn ze totaal anders. Knap gemaakt hoor!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaarten Daphne
    Mooi gemaakt en bedankt voor het omzetten naar centimeters!
    De kaart van je moeder heb ik ook al gezien ook zo'n mooie!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke kaarten heb je gemaakt, erg tof! Beiden heel verschillend, maar allebei heel geslaagd!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gaaf deze kaarten en weet je wat ik zo leuk vind, dit soort kaarten kun je ook zonder stans apparaat maken dus heel fijn als je op vakantie bent om eens wat te knutselen. Bedankt voor de inspiratie Daphne en complimenten weer voor je zus haar tocht.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hihihi....ik hoor je moeder ook bijna zuchten. En wat Miranda schrijft is natuurlijk juist voor je moeder heel fijn! Alleen moet je het geschikte papier bij je hebben.. Jij hebt een ontzettend leuke kaart mee gemaakt, met dit model. Superleuk in mei leggen alle vogels een ei. Maar die voor je zus vind ik helemaal geweldig! En wat leuk dat je dat zo kon maken met die huisjes. Mooi dat ze de Camino loppt. Ik had er nog nooit van gehoord, tot ik het boek kreeg voor mijn verjaardag...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Daphne,
    Wauw, wat een ingewikkelde kaarten heb je gemaakt. Leuk hoor, die uitdagingen met je moeder. Echt tof gedaan zo.
    Wauw, wat leuk dat ze de camino loopt. Pittig hoor. Ken je de film van de camino. Waarbij een vader de tocht van zijn zoon gaat lopen omdat de zoon overleden is tijdens de tocht. Heel bijzonder.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen