donderdag 1 oktober 2020

Kerstkaart

Bedankt voor de lieve reacties op mijn vorige bericht. Ik kreeg een hoop opbeurende berichtje. Ondertussen ben ik er wel weer hoor😊

Vandaag een kerstkaart, het is tenslotte donderdag:

Ik maakte een leuke "doorkijk kaart".
Voorop het lieve kerstmannetje.
Ik gebruikte hiervoor mooi rood, glans papier.
Zijn baard, snor en bond randjes sneed ik uit watten, dat maakt het wat echter😉.
In zijn hand houdt hij een kaars, zodat hij goed de binnenkant van de kaart kan verlichten.
Op bovenstaande foto zie je de diepte van de kaart.
Bovenin 2 kerstballen opgehangen. 
Op de achtergrond de tekst.
Zo ziet de kaart er aan de bovenkant uit. 
De kaart kan plat en dus gewoon verstuurd worden in een envelop.
Deze foto laat goed zien dat in watten heb gebruikt.
Geeft echt een leuk effect. 
Mijn schoonmoeder vroeg of ik dit jaar ook wat kerstkaarten voor haar wilde maken. Ik ben daarom extra blij dat ik bijna elke week mee doe met 52 WTC, ik heb al een flinke voorraad, kerstkaarten, daar kan ze straks wel wat leuks tussen vinden😁.

Fijne donderdag. 
Ik werk vandaag nog,  daarna begint mijn weekend al. 
Challenges:
52 WTC, # September challenge,  Kaars of lantaarn op je kaart. 
4SCB, #36, Niet eenvoudig.                   
CHNC, #509, Kerstkaart, alles mag. 

20 opmerkingen:

  1. wat een gave kaart met die gezelligerd erop, heerlijk die vrolijke lieve kerstman.
    Grappig he om dat watten te gebruiken voor de baard, ziet (en Voelt) leuk aan.
    Heerlijk zo.n afname van kerstkaartjes, en leuk dat jij telkens meedoet bij 52WTC.
    Fijn je laatste werkdag dan lekker weekend..
    en heerlijk aan de knutsel maar in deze rare niet leuke tijden...gelukkig kunnen onze blogvisite.s gewoon doorgaan!!!!!
    Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.
    Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele leuke kaart Daphne....wat een leuk model!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele gave doorkijkkaart met die leuke kerstman Daphne. Dankzij de kaars in zijn hand zie ik de kerstballen goed hangen hoor hihi. Alvast fijn weekend gewenst.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer wat bent opgeknapt, Daphne!
    Veelmensen hebben een dip....
    Mooi dit doorkijkkaartje met dat leuke kerstmanneke!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk je kerstkaartje voor deze challenge Daphne, leuk doorkijk modelletje met veel diepte erin.... en zeker een hele vrolijke kerstman erop...
    Groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, zo'n doorkijk! Die kerstman heeft er zo te zien wel zin in, wat een gezelligerd en nog knuffelbaar ook 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk de doorkijk, ook het gebruik van watten toppie!
    Fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie doorkijkkaart, Daphne! Leuk gedaan met dat grappige kerstmannetje.
    Leuk dat je meedoet aan de challenge van 52WTC!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een superleuke kaart heb je gemaakt. En succes met je kerstkaarten maken.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kaart, altijd bijzonder een kaart met een doorkijkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart met een grappige kerstman. Leuk modelletje ook!
    Ik snap dat je het nieuws van de persconferentie even moest verwerken. Het is ook allemaal niet niks!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt me daar even een knappe kerstman op je kaart gemaakt Daphne.
    Een heel leuk model ook! Fijn dat je weer wat opgebeurd bent, fijn die contacten in blogland toch?! Lieve groetjes en alvast een fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie creatie! Een echt verhaaltje weer. X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve kerstman en wat een mooie kaart! Heel leuk zo'n doorkijkkaart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuke kaart met meerdere vouwen erin.
    Bedankt voor je deelname aan de challenge van 4-Season Challenge Blog.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Daphne,

    Prachtige kerstkaart met dit doorkijkje erin. Fijn dat je je dipje weer te boven bent.

    Wil je gelijk bedanken voor je verjaardag kaartje. Hij staat lekker vrolijk op me kast. Zo voel ik me alvast een beetje jarig voor morgen. Is toch een beetje vreemd zo me verjaardag te vieren in groepjes...

    Leafs fan Ina xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Daphne,
    Leuke grappige doorkijkkaart heb je gemaakt!
    De watten baard is ook slim gedaan. Iets extra's.
    ( heb nog een tip: als je een rommelig gevoel hebt en je weet niet waar te beginnen, dan begin je bij de deur en werkt een kamer rondom af en eindigt bij de deur. Heel handig vind ik:)
    Heb even terug gelezen, hahaha je gaat ook snel hoor.
    Fijne Zondag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk ontwerp is dit !
    Heel gaaf !
    Groeten Ineke
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen