maandag 16 november 2020

Condoleance

Een paar weken terug werden mijn schoonouders opgeschrikt door het verdrietige nieuws dat hun buurvrouw plotseling was overleden. Ze wonen al jaren een jaren bij elkaar in de straat, mijn man kwam vroeger veel over de vloer bij deze mensen. 

Dus,  een kaart sturen was wel het minste wat we konden doen:

De achtergrond maakte ik zelf, met ecoline.
Veel groen, want de buren hielden heel erg van de natuur.
De veren stempels kreeg ik ooit van Sarah opgestuurd. 
Ik heb ze gestempeld met Versamark een zwart embossing poeder. 
Daarna uitgeknipt een verhoogd opgepakt. 
De tekst op een bammer, ook met Versamark en zwart embossing poeder. 
Alles gemat op zwart en dat op een witte basiskaart. 
Deze kaart ging naar de kinderen van de buren,  want helaas is buurman en paar jaar geleden ook overleden. 

Het is hier in huis wat onrustig, want alle 3 onze kinderen zijn ziek. De jongste 2 hebben een corona test gedaan,  beide negatief. Helaas werd ook de oudste gisteren ziek, dus ook hij laat zich vandaag testen. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn. 
Ik ben vooral aan het verzorgen en hoop dat ik niet aangestoken word.
Challenges:
CCU, #11, Poppy-Day (condoleance kaart)
Unicorn , #60, Alles mag 
Paper Players,,#517, Clean and Simple 

25 opmerkingen:

  1. een mooie achtergrond en ik hoop met je mee dat je niet ook ziek wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie condoleancekaart, Daphne.
    En beterschap voor alle zieken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige achtergrond mooie kaart is het geworden.
    Sterkte met de zieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kaart, hij zal zeker steun geven.
    Sterkte met alle zieken, hopelijk knappen ze snel op en steken ze jou niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zeker een hele mooie kaart dat je gemaakt heb.
    Veel beterschap met al je zieken en ik ga duimen dat het jouw voorbij gaat.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi kaartje, Daphne... Het doet je nadenken over vergankelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dit condoleancekaartje Daphne!
    Sterkte met en voor de ziekenboeg!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kaartje voor dit droevige nieuws.
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie kaart in moeilijke tijden 🤎 Daphne
    Heb vernomen dat de houten popjes terug in het schap van action liggen, hopelijk scoor je er!
    Lieve en creatieve groetjes 🤎 Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie kaart om je steun te betuigen Daphne. Mooi die zwart-witte veren tegen het groen. Sterkte met verzorgen en beterschap voor je kids.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt Daphne, mooi om de kinderen zo je deelneming te betuigen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kaart. Dat is inderdaad het minste wat je kunt doen. Iemand steunen met zo'n mooie kaart.
    Beterschap met jullie kinderen. Het gaat hier nog steeds goed. Niemand verkouden... hebben we ook geen tijd voor 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Daphne,
    wat heb je een mooie goed doordachte kaart gemaakt. Dat doet vast en zeker goed. En wat veel zieken nu opeens, je schrikt er toch van, he, in deze tijd. Bij ons moeten de collega's die een sneltest doen en negatief zijn alsnog voor een 'normale' test.
    Beterschap daar!
    En ik reageer weer met mijn blogloze account, want ik moet weer puzzeltjes doen en dat kost me teveel tijd en ergernis... blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lief en troostrijk kaartje maakte je Daphne, zal de kinderen goed doen. O o een ziekenboeg bij jullie dus, zorg ook maar goed voor jezelf hoor. Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Daphne! Wat een leuke kaart! De veren vielen me direct op,wat zijn ze mooi. Ik zag mijn link staan, maar ik heb een black out en kan het met niet herinneren. Als ik ze jouw heb opgestuurd, dan heb ik ze waarschijnlijk ook zelf... Mijn hoofd zit zo vol met schema's en geregel , help je me weer even herinneren, lieve blogvriendin, hoe ziet de stempelset eruit. Merk? Fijne dag 🍂 Groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alleerst beterschap en gecondoleerd!
    En wat is dat een mooie kaart geworden!

    x
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie condoleance kaart heb je gemaakt, prachtig die ecoline achtergrond, dit zal ze zeker steun geven in deze moeilijke tijd...Ik wens je heel veel sterkte met de ziekenboeg thuis, hopelijk blijft alles negatief, en knappen ze snel weer op..Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beterschap voor je kinderen en gecondoleerd. Je kaart is toch heel erg mooi geworden vind ik. Die kleuren zijn erg mooi, vind ik beter als een zwart witte kaart.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige condoleance kaart Daphne. Heeft ze vast en zeker goed gedaan.

    Ik hoop dat je ziekenboeg gauw leeg loopt en dat alle testen negatief mogen en blijven zijn. Beterschap voor je kinderen en sterkte voor je zelf;)



    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooie kaart voor een trieste gebeurtenis. Dan is een kaart wel het minste dat je kunt doen.
    Hopelijk was ook de test van de oudste negatief. Succes met zorgen!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi en eenvoudig deze kaart!
    Hopelijk blijf je op de been. Het beste gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach dat is zeker verdrietig, ik weet zeker dat je mooie kaartje 'op maat' er toe doet!! Beterschap met de zieken, hopelijk kom je er goed doorheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi die ecoline achtergrond. En wat een opluchting dat niemand corona heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. A very pretty card, Daphne! I love the watercolored background. Thank you for playing in my Clean and Simple challenge at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful background!! Thanks for playing along with us at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen