zaterdag 21 november 2020

Nog een keer 50

Binnenkort wordt er nòg en vriendin van mij 50.

Ook voor haar maakte ik alvast een kaart, want wat klaar ligt, ligt klaar!!

Ik zag deze Leuke Sketch en moest meteen aan een "shaker-card" denken,  dus daar ging ik mee aan de slag.
De 50 Shakers had ik liggen, die kreeg in zelf voor mijn 50ste verjaardag, in een doosje waarin destijds een kadootje voor mij zat. 
Ik heb ze bewaard, want dacht dat ik ze wel kon gebruiken, ooit 
Helaas doen mijn schud kaartjes het nooit zo goed! Op de 1 of andere manier willen ze niet zo goed schudden......
Het schud materiaal blijft plakken aan de zijkant (ik gebruik foamtape) en gaat achter elkaar zitten, waardoor het te dik wordt en het niet meer kan bewegen. Iemand die de oplossing weet?

Bedankt voor alle lieve reacties. 
Jesse knapt nu ook wat op.
Hij hoopt maandag weer voor zijn stage en dagje naar kantoor te kunnen gaan. 
Ik mag dit weekend werken, ben daar blij mee, want het zorgt meteen voor wat afleiding😉
Eerst even verlaat ontbijt en dan ga ik!
Challenge:
4SCB, #38, Sketch.
Unicorn Challenge, #60, Anything Goes, 2de inzending. 

26 opmerkingen:

  1. Hoi Daphne wat een vrolijke schudkaart heb je gemaakt. Leuke kleuren en een hele gave invulling van de sketch.
    Bij dit soort grote schudspullen gebruik ik gewoon een kartonnen cirkel als tussenmateriaal gewoon met lijm en stukjes dubbelzijdig tape. Er valt dan toch niets uit.
    Bij glittertjes etc gebruik ik of een cirkel van foam ertussen (kun je goed stansen) of ik gebruik verpakking van plakband oid, dan heb je zo'n hoedje. Ook kant en klare blisters zijn te koop o.a Marianne design heeft ze.
    Succes. Werk ze.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow prachtig Daphne schitterende kleuren en zo leuk met deze sketch.
    Werk ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrolijk kleurtje en leuk met het schudgedeelte.
    Dat kan je zo hebben een paar vrienden die 50 worden. Net zoals eerder dit jaar bij ons een aantal die met pensioen gingen.
    Prettig weekend.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart voor je vriendin, Daphne,
    Weet je wat ook wel helpt, als je foamtape gebruikt even wat antistatisch poeder of talkpoeder langs de randjes van de foamtape doen, dat heft het plakken op...
    Lekker werken!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kaartje voor een "50" jarige vriendin!
    Ik doe al eens een dubbele laag foamtape om wat meer plaats te maken.
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik hoop dat je geen gekleurde m & m s als ontbijt eet. Hihi
    Leuk kaartje. Heel goed om dat bij te houden, ik zag al wat tips voor jou, volgende lukt het vast wel beter.
    Hopelijk gaat de werkdag vlot. Groetjes. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart voor je vriendin. Handig als je zelf eerst 50 wordt, dan kun je spullen hergebruiken voor andere 50-jarigen.
    Ik had hetzelfde probleem met de kaart van Colien. Eerst deed het schudgedeelte het heel goed maar later niet meer. Ik gebruikte geen tape maar lijmde een paar uitgestanste potjes op elkaar en pas de volgende dag het schudgedeelte af gemaakt. Toen was de lijm echt wel droog. Hopelijk lees ik bij jou nog DE tip.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige uitwerking van de sketch. Ik lees al verschillende oplossingen....ik heb nog nooit een schudgedeelte gemaakt en wil dat eigenlijk nog wel eens doen! Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke kaart voor deze Sarah, hopelijk schud zij van het lachen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuke kaart voor een Sarah, geweldig schudmateriaal. Hier erg lief kanjerkaartje met het Mylo plaatje, heb er ook nog wat knipvellen van liggen.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat Jesse weer wat opknapt! Jij succes met werken dit weekend! En je hebt weer een mooie kaart gemaakt Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook aan het werk dit weekend. Dan ben je door de week weer een paar dagen vrij en dat is ook altijd fijn, vind ik.
    Je kaart is super! Wat grappig dat jij aan een shakerkaart dacht bij deze sketch. Het is niet bij me opgekomen...maar hij is erg gaaf voor je bijna 50 jarige vriendin. Ja, jij zit nu in die periode.. Gelukig dat Jesse opknapt. Voor Lila ook weer fijn, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze uitwerking is echt heel mooi. Zal ze zeker blij mee zijn.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kaart weer. Echt een feestje op je deurmat.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Onwijs toffe kaart! Ja, ik hou van shakercards. Inmiddels wel bekend ;-)
    Ik maak zo op verschillende manieren. Met tape, zoals jij, zeker 1,5 mm of 2 mm tape en voordat je het shakermateriaal erin doet, de zijkantjes met anti statische poeder bewerken, dan plakt t niet meer zo erg.
    Soms gebruik ik ook van die kaart zakjes. Dit is een snelle manier, werkt prima.
    Of the edge shakercards zijn ook leuk, doe maak ik met dunne tramsparante sheets.
    En idd de pouches nog, maar deze vind ik zelf erg hoog en daardoor niet zo mooi.
    Kwestie van veel doen denk ik. Blijft mijn favoriete manier van een kasrt maken😄

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt, je vrienden en familie boffen maar om deze mooie kaartjes te ontvangen want zelf gemaakt is toch altijd het mooiste. Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuke kaart. Echt feestelijk. Ik heb nog nooit een schudkaart gemaakt maar hopelijk kun je met de tips hierboven een goede schudkaart maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk met het schudgedeelte. Geeft direct een feestelijk tintje. Ik heb geen tips voor je, maar lees er hier boven al verschillende voor je. Gaat vast lukken.
    Fijn dat Jesse al wat opknapt. Hopelijk heb je een goede werkdag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een super mooie schudkaart Daphne.
    Fijn dat Jesse weer wat op aan het knappen is.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat superleuk dat je met deze schets een shakerkaart gemaakt hebt. Daar zou ik helemaal niet aan gedacht hebben. Ik moest een beetje denken aan zo een grijpbak op de kermis waarmee je een knuffel met zo een grijper moet pakken! Het plakken aan de zijkanten van je foamtape verhelp je door er wat poeder op te doen maar die tip heb je vast al gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit moet haast wel een winnaarskaartje zijn. Wat heb je dit mooi gedaan als shakerkaart. Ik vind ze leuk maar ook bewerkelijk. Werken kan soms zo fijn zijn hè? Af en toe even ontsnappen aan thuis. Fijn dat Jesse weer opknapt. De ziekenboeg loopt leeg, zeg maar.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuke uitvoering van de sketch, tof om er een shaker van te maken!
    Bedankt voor je bijdrage aan onze challenge.
    grtz Colien [4 SCB]

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superleuke kaart heb je gemaakt met onze sketch. Bedankt voor je deelname bij 4-Season Challenge Blog.

    Groetjes Nelly (DT 4-SCB)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Such a beautiful card, thanks for joining us at the Unicorn Challenge.
    Hugs Ilonka DT

    BeantwoordenVerwijderen