vrijdag 13 november 2020

Liefs.

Vandaag kaart 2 en 3 van mijn productieve kaarten-maak-dagje van dinsdag. 

Afgelopen woensdag was het precies en half jaar geleden dat wij Brand hebben gehad bij de buren en dat de brandweer uit alle macht heeft geprobeerd om ons huis te redden, .....en met succes!! We zijn ze nog eeuwig dankbaar!

Ik bedacht dat het leuk zou zijn om een kaart te sturen naar de kazerne om te vertellen dat het goed met ons gaat en om ze nogmaals te bedanken voor het geweldige werk wat ze hebben verricht.

Ik gebruikte en witte basiskaart. 
Daarom maakte ik met distress inkt en een acryl blokje een vlek. 
De vlek moet vlammen voorstellen en dus maakte ik het in de kleur van vuur, vond ik wel toepasselijk voor deze kaart😉.
Op de vlek plakte ik, verhoogd, "ons huis".
Erboven de tekst. 
Aan de binnenkant maakte ik net zo'n soort vlek en daarop het woord bedankt. 
Er zijn destijds meerdere brandweer ploegen bij ons geweest, dus ik maakte nog zo'n kaart die ik opgestuurd heb maar de andere kazerne. 
Deze keer maakte ik op een wit papier een vlek met huis en tekst en plakte dat verhoogd op een witte basiskaart. 
Zie hier de kaarten samen. 
Hetzelfde, maar toch anders. 😊

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op mijn kerstkaart. 
Ik vind het bloggen, vooral in deze tijd, zo fijn. Voor mijn gevoel heb ik veel contact met "vriendinnen", maar natuurlijk wel corona proof. Dank jullie wel daarvoor!!
Challenges:
Lift Challenge,  #154, kleurrijke "Splash" met witte die-cut erop. 
CAS on Friday, #193, Use a big Sentiment. 

28 opmerkingen:

  1. Dat zullen de brandweerlieden op prijs stellen om zo'n leuk kaartje te ontvangen.
    Mooi gemaakt Daphne.
    Ik hoop dat jullie de schrik ondertussen te boven zijn, het heeft wel een impact op je leven zoiets.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, een half jaar alweer.
    Lief, om een kaart te sturen naar de brandweer, dat zullen ze niet vaak meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We waren toentertijd nog geen blogvriendinnetjes Daphne maar kreeg het toen wel mee via Gerjanne denk ik....nachtmerrie voor jullie! Wat lief dat je zulke mooie kaartjes voor de brandweermannen maakte,daar zullen ze van opkijken en vast erg leuk vinden want ze zijn zeer toepasselijk,prachtig. Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof heel graag dat je nog elke dag dankbaar bent voor het redden van jullie huis. Gave kaarten maakte je voor de brandweer. Wat een schitterende kaart met het elfje, heel mooi gedaan.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaartjes voor de brandweer mannen/vrouwen.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat het allemaal zo goed is afgelopen en dat je er nu zo op terug kunt kijken. Ik weet nog dat je dit postte, wij volgen elkaar eigenlijk niet, maar weet het toch nog. Ook doordat wij hier een hele poos geleden iets dergelijks meemaakten vanwege een brand in de droger.
    De brandweerlui zullen je gebaar en mooie kaarten erg op prijs stellen! En wij vinden het fijn dat je meedoet met onze Liftchallenge, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bedankkaartjes Daphne
    Wat gaat de tijd toch snel, een half jaar geleden alweer!
    Jullie kijken vast nog weleens terug en zijn vast heel dankbaar!
    Bloggen vind ik ook superfijn in deze tijd, gewoon gezellig bij elkaar kijken ...
    Liefs Martha
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan me de foto's van de brand nog herinneren. Zeker iets om dankbaar op terug te kijken dat jullie huis toen gespaard is gebleven. En een mooi gebaar om de brandweerlieden een leuk bedankkaartje te sturen. Dat wordt vast gewaardeerd.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Daphne,
    wat ik zo mooi vind aan kaarten maken dat je er ook een stukje verwerking in kwijt kan. Dat zie ik hier bij jou ook. EN je hebt het ook nog geweldig mooi gedaan met die kleur van vuur om het huis. Het is ook nog steeds een wonder. EN ja, daarom plaats ik elke dag wat, ik weet dat er mensen zijn die er naar uit kijken (die geen blog hebben en me toch volgen). En ik blog echt elke dag wel even, om bij anderen te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn mooie kaarten, en die vlek idd precies wat je wilde neerzetten, leek me vlgs mij best nog moeilijk om deze kaart te maken qua gevoel.
    En heel attent wat je doet, doet die mannen ook wel goed om eens iets te horen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat blijft zo'n herinnering die altijd terug blijft komen. Ik heb toen na de grote brand, achter ons huis de brandweer ook bedankt. Ongelooflijk dat deze er nog staat. Bij ons in feb. alweer 2 jaar terug.
    Mooie uitwerking van de Liftkaart. Dank je wel voor je inzending Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super om de brandweermannen te bedanken. Al weer een half jaar geleden. Jullie zullen dat vast nooit weer vergeten.
    Je kaartjes zijn mooi en in een toepasselijke kleur!
    Ik zou best meer willen bloggen maar dan zouden er wat meer uren in een dag moeten zitten. Vooral op werkdagen is er vaak weinig tijd/puf meer om nog een blogrondje te doen. Maar als ik op mijn blog zit wordt ik enorm geïnspireerd door alles wat ik zie. Kortom, ik blij het bloggen ook leuk vinden om te doen!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zullen ze waarderen! En wat een mooie kaart!

    x
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zonder alle blogvriendinnetjes zou het maar een saaie boel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lief gebaar deze kaarten!
    Ik vind ze heel mooi.
    Inderdaad erg fijn al die blogvriendinnen op afstand. Toch contact met de buitenwereld ...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze zijn heel mooi Daph en het doet me denken dat ik ook mee wilde doen met deze liftchallenge. Ze zullen het vast en zeker heel leuk vinden iets te horen van jullie. Dat is iets anders dan in de weg gelopen, uitgescholden en gehinderd worden zoals hè zo veel leest.
    Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi van je om op deze manier deze dappere mensen te bedanken met een wel erg toepasselijk kaartje.
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee om een kaart te sturen. Heel erg goed bedacht ook, de uitvoering van de kaart. Hij is echt heel mooi geworden.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat gaan ze helemaal geweldig vinden! Het is meteen duidelijk dat het vuur moet voorstellen. Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een bijzondere uitvoering van deze challenge! Ik vind het echt briljant gevonden. En ik weet zeker dat deze kaartjes een mooi plekje op de kazerne krijgen, ze zijn vast niet gewend een kaartje te krijgen daar. Heel erg lief van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Twee hele gave kaarten Daphne, je ziet meteen dat het brand voorstelt. Heel attent van je en ik weet zeker dat dit gebaar gewaardeerd wordt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie, dankbare kaartje heb je gemaakt! Die zullen vast gewaardeerd zijn door de brandweercorpsen, zeer verdiend na het topwerk wat ze hebben verricht.
    Je vroeg naar de kaart die mijn schoonmoeder Ellen voor me maakte: die zie je op de foto van de cadeaus die ik van haar kreeg ;)
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is een heel toepasselijk kaartje voor de mannen van de brandweer. En heel mooi ook!
    Wat gaat de tijd snel. Het lijkt nog maar net gebeurd. Gelukkig kunnen jullie het goed achter jullie laten.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige unieke kaarten die je maakte. Zullen ontzettend gewaardeerd worden door de brandweerlui. Je hebt niet alleen gouden handen maar ook een gouden hartje Daphne.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een bijzondere kaart. Een kaart met een verhaal. De kaart krijgt daar vast een mooi plekje. Leuk dat je mee hebt gedaan met CAS on Friday. Groeten, Anita

    BeantwoordenVerwijderen