zaterdag 25 september 2021

Uitdaging met mijn moeder, #8

De laatste zaterdag van de maand en dus zijn Mijn moeder en ik er weer met onze maandelijkse uitdaging. 

Deze keer was het mijn beurt om iets te verzinnen en de opdracht was: 

"Maak 2 kaarten met dezelfde sketch, 1 voor mij een 1 voor de voorraad. Denk bij de voorraad kaart aan begrafenis, huwelijk, verjaardag, geboorte."

De sketch mocht mijn moeder zelf kiezen en al gauw kreeg ik een app dat ze haar keuze had gemaakt. Zelf ging ik ook op zoek en vond een mooie sketch op het blog van TSOT:

Hiermee ging ik aan de slag.
Ik maakte eerst een kaart voor mijn moeder: 
Allereerst  zocht ik mooi papier bij elkaar. 
Leuk om tussen mijn voorraad te zoeken en uiteindelijk de juiste macht te vinden. 
De schuine streepjes is washi-tape en past qua kleur perfect.
Deze vlinder stans heb ik al een tijdje, maar nog weinig gebruikt. 
Voor deze sketch is het precies goed. 
De vlinder kan open en daar heb ik weer een vlinder achter verstopt. 
Het lijfje heb ik gemaakt met kleine pareltjes. 
Deze kaart heb ik "half door" gesneden. 
En aan de binnenkant heb ik de kaart passend gepimpt.🥰.
Ik heb veel liefde in de kaart gestopt en ben zelf heel blij met het eindresultaat. 

Daarna ging ik aan de slag met mijn 2de kaart. 
De spullen die ik gebruikt heb voor de kaart van Merit en Pascal lagen nog op mijn tafel en ik bedacht dat mijn schoonouders begin Oktober 58 jaar getrouwd zijn.....
En dus maakte ik voor hun en "schudkaart" met dezelfde sketch. 
Met kleine hartjes als schud materiaal. 
Op deze kaart ook wat hartjes verwerkt uit de party popper van Mylo zijn kamer. (Zoals Angélique schreef, scheelde hem weer 10 minuten stofzuigen)🤣
De binnenkant natuurlijk ook een beetje aangekleed. 

Poeh, wat een lang bericht, met veel foto's. 
En dan zijn jullie misschien ook nog wel nieuwsgierig naar de kaarten die mijn moeder heeft gemaakt voor deze uitdaging?
Ga je mee kijken?



18 opmerkingen:

  1. Wat leuk Daphne. Ik zal hem woensdag pas in het echt zien jammer genoeg. Maar wat in het vat zit ...
    Prachtige kleuren en grappig want ik het ook oranje en groen gebruikt.
    Kus mam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zijn ze allebei, en die vlindestans is echt mooi zeg.
    Lange blogbericht nee joh....ik heb ze (sorry)vaak langer hiihi.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig en die vlinderstans super leuk, je tweede kaart vind ik al net zo mooi.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaarten met deze leuke sketch. En op beide kaarten nog meer liefde en hartjes. Leuk gedaan! Ik ga nu bij je moeder kijken.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi allebei! Leuk dat je bij de eerste bedacht hebt om het schuin weg te snijden. De vlinder is heel mooi en de kleuren combineren goed. Bij de 2e kaart is het schudgedeelte weer heel leuk en weer een mooie kleurcombinatie. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, en schrijf jij maar lange blogberichten hoor, hebben we wat te kijken en te lezen. Het typen duurt waarschijnlijk langer dan het lezen 🙃

      Verwijderen
  6. Wat mooi weer allemaal! Die vlinder is bijzonder. En tof dat de ❤️ een tweede leven kregen..Je bericht leest vlot met alle foto's ertussen. Ik maak de laatste tijd ook lange berichten en die lees jij ook trouw. Fijn weekend.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk idee zo met je moeder. Twee mooie kaarten gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk, je kaarten! De kleurencombinatie van de tweede vind ik heel mooi. Ik ga ook nog even bij je moeder kijken, ben benieuwd welke sketch zij koos!
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaarten Daphne
    Prachtig model dat vlinderksartje zo vrolijk en het kaartje voor je schoonouders vind ik ook zo mooi met dat schudgedeelte, heel mooi gemaakt!
    Fijne dag, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh wat heb jij uitgepakt Daphne en wat een schitterende kaarten!
    Het papier is zeker erg mooi maar hoe mooi je de kaarten gemaakt hebt….zo gaaf om de kaart door te snijden en dan de binnenkant bewerken zodat het 1 geheel lijkt, nog nooit gezien! En dan de feestelijke kaart voor je schoonouders, echt geweldig! Ik ben nu zeker benieuwd geworden naar je moeders kaarten, zoefffff en door…..xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kaarten met deze mooie sketch. Ik ga ook nog even bij je moeder kijken. Leuk zoals jullie elkaar uitdagen.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig hoe je van 1 schets twee zo verschillende kaarten kunt maken. Ze lijken op elkaar en toch weer niet. Ik vind ze in ieder geval beide prachtig. Ik vind ook het Daphne-plaatje onder aan je blog altijd zo leuk! Ga nu snel ook bij je moeder kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk model en je hebt er mooie kaarten mee gemaakt. De boel bij elkaar zoeken kost meestal de meeste tijd . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Daphne, ik zeg ook "ooh lala", je hebt prachtige kaarten met die sketch gemaakt. Mooi zoals je bij de kaart voor Merit en Pascal de sluiting in de sketch verwerkt hebt. De kaart voor je schoonouders is ook mooi en feestelijk met het schudgedeelte met hartjes. Prachtige kaarten, ik ga meteen bij je moeder kijken.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vond je bericht helemaal niet lang ... als je maar boeiend genoeg schrijft en leuke foto's toevoegt, blijven wij wel kijken en lezen.
    Leuk hoe je met dezelfde sketch twee heel verschillende kaarten hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Daphne, wat een geweldig leuke challenge en jouw kaarten zijn schitterend. Mooie sketch heb je uitgezocht. En de tweede kaart voor je schoonouders is super gaaf! Nu ga ik ook nog even naar je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ZO leuk... een challenge met je moeder. Dat moet toch heel fijn aanvoelen.

    BeantwoordenVerwijderen