maandag 15 mei 2023

Serie van 3

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op mijn vorige bericht. Ik heb inderdaad een heerlijke dag gehad toen ik vrij was en heb diverse kaarten (af)gemaakt. Onder andere deze serie:

Ik vertelde in mijn vorige bericht dat de vakken achtergrond maken volgens mij ook makkelijker moest kunnen......
Ik sneed 3 achtergrondjes op maat van mijn basis kaart, heb ze alle 3 op elkaar gelegd en toen in 3en gesneden. 
Toen had ik dus 9 stukjes dp, die ik kon gebruiken voor 3 kaartjes,  simpel hè?!!
Het eerste kaartje is voor mijn moeder.
Lang, héél lang geleden waren wij op vakantie in zuid Frankrijk. 
Mijn zus en ik hadden en hele grote groep vrienden om ons heen verzameld,  jongens en meisjes.
We hebben een super leuke vakantie gehad!!
Mijn ouders vonden het heel erg leuk om met ons mee te leven,  maar toch ook.....2 puber meisjes/vrouwen.......
Mijn moeder zat meestal ontspannen te lezen, maar ze hielt ons ook in de gaten en dus kreeg ze van de jongens uit onze groep de bijnaam "mama poule" (moeder kip).
Haha, ik moest er gelijk aan denken toen ik deze stempel zag en dus maakte ik deze kaart voor haar. 
(Ik weet nu precies hoe ze zich toen gevoeld moet hebben, want nu ik zelf moeder ben van een dochter van 17.....pff......)😉
De 2de kaart is voor mijn schoonmoeder. 
Zij stelt het hartje voor met het kroontje. 
De onderste 2 hartjes zijn haar kinderen,  mijn man en schoonzus. 
Mijn schoonmoeder is altijd heel blij met mijn zelfgemaakte kaartjes, ik vind het daarom extra leuk om voor haar iets te maken. 
De laatste is voor een jarige. 
Ik heb deze stempel gekocht bij Action en, zoals je ziet, is het een hele lange teckel.
Ineens kreeg ik een idee om het, samen met deze tekst, op een verjaardag kaart te zetten.

Vandaag mag ik nog 1x en late dienst werken en dan ben ik 4 dagen vrij. 
Het was een pittige reeks diensten, ik heb heel veel gewerkt.
Dan is het daarna ook weer heerlijk om een paar dagen vrij te zijn en wie weet gaan we ook nog wel even naar de camping voor een nachtje (of 2)
Challenges:
Lift Challenge,  #179, Vakken achtergrond met witte focus. (Link de kip-kaart, 2de inzending)
Crafty Animals,  #72, Alles mag. (Link de teckel)
GMGC, #3, Dier op je kaart. (Link de teckel)





21 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke serie kaarten. Die voor je moeder is extra leuk door het verhaal, die voor je schoonmoeder erg lief met de hartjes en die met de teckel erg leuk bedacht met de tekst zo.
    Ik deed het net zo met het snijden van het papier voor deze challenge. Hup, gewoon met z'n drietjes door het snij-apparaat.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, dat mama Poule, ik was er meteen weer, in de bar van Serignan. Memories. Wel lang geleden hè. Ik vind het een hele leuke kaart (de mijne) maar de andere ook, goed bedacht zo.
    Werk ze nog naar en geniet van je vrije dagen. Wij gaan weer even naar huis morgen.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn 3 leuke kaarten, Daphne, zeker met de verhaaltjes erbij. Geniet van je vrije dagen straks.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk deze 3 kaarten, nog even dan genieten van je vrije dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zijn 3 hele toepasselijke kaartjes geworden Daphne, erg leuk gedaan! En op deze manier het DP snijden gaat inderdaad veel makkelijker. 🙂
    Fijne dagen gewenst, geniet ervan, je hebt het verdiend!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke serie, ik heb een basismodel gemaakt en maak zo kaarten van restjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke serie kaarten heb je gemaakt, vind de kleurencombi ook mooi.
    En gezellig dat je zo terugdenkt aan die leuke tijd.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Daphne,
    Wat een super leuke serie kaarten. Echt zo gezellig. Mooi gedaan hoor.
    Geniet van je vrije dagen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke serie en wat slim om op deze manier de vlakken te snijden. Je hebt ook superleuke stempels gebruikt vind ik, die kip (en het verhaaltje erachter) en die teckel met die leuke tekst gemaakt ( die ga ik onthouden). Echt top Daphne. Fijne vrije dagen gewenst.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel leuke serie. De eerste kaart is leuk vooral met het verhaal erbin, de kip opzich is ook heel grappig. De tweede is een mooie, lieve moederdagkaart en de 3e is geniaal bedacht, de tekst in combinatie met de stempel, haha!
    Geniet van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg leuk jouw drie kaarten voor onze Liftchallenge! Zoals jij het beschrijft heb ik het ook gedaan met het snijden van de papiertjes, zeker heel handig als je er meer wil maken. Ik vind je mama poule kaart de leukste, ook door het verhaal erachter. Fijn dat je met de Liftchallenge meedoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kaarten.. ik heb het net zo gedaan. Verhaal over mama poule kaart maakt hem.extra leuk. Je teckel kaart laat me glimlachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker hoor 4 dagen vrij! Ga er van genieten! En je kaartjes zijn heel gaaf. Mama Poule, zo leuk, hahahaha... ja en nu ben je zelf een mama Poule, dus, met een (jongste) dochter van 17....wat is het een leuke challenge he??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow....jij bent lekker bezig geweest Daphne....wat zijn je kaartjes leuk geworden!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat slim om meteen 3 achtergrondjes te maken! Je moeder-kip verhaal vond ik super leuk en ook het kaartje wat je er bij maakte. Wist je moeder het ook nog? Dankjewel voor je bijdrage aan de lift challenge en veel plezier op de camping!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk verhaal over mama poule, Daphne
    Leuke kaart voor een leuke herinnering!
    De andere kaarten zijn ook erg leuk met de vlakjes
    Lekker genirten van je vrije dagen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mama poule ... hahahaha ...
    Wat een mooie kaarten in deze lieve kleuren. Handig gedaan met de drie vellen papier. Je woordgrap is weer erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supergave serie Daphne, elke kaart is erg mooi en superlief met de verhalen erbij. Mama Poule hihi xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kaart staat hier mooi te zijn! Dank je wel voor je mooie hondenkaart. Enneh, Fender wordt 1 juni 6 maanden. Je bent gewoon op tijd! Ik vind het een superleuke actie hoor ;-) Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is gorgous Thanks for entering you card at Girlz Makes Guyz Cards
    Wauw,super tof Leuk dat je meedoet met onze challenge bij Girlz Makes Guyz Cards
    hugs
    Claudia
    DT Girlz Makes Guyz Cards
    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com
    https://girlzcreativechristmaschallenge.blogspot.com/
    https://girlzmakesguyzcards.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen