zaterdag 27 mei 2023

Uitdaging met mijn moeder, #28.

Bedankt voor de reacties op mijn Kerstkaart. Ik wist niet dat ik zo origineel was, door de Lift challege te gebruiken voor een kerstkaart🙃

Vandaag is het de laatste zaterdag van de maand en laten mijn moeder en ik, onze #28ste uitdaging aan elkaar weer zien. Omdat het camping seizoen begonnen is en wij alletwee niet héél veel tijd maken om te knutselen, verzinnen we de komende maanden wat makkelijke opdrachten. Deze maand mocht ik kiezen en dat is geworden: Gebruik in ieder geval geel en oranje op je kaart!

Makkie!!
Alhoewel ik mezelf wel extra heb uitgedaagd..... ik mocht namelijk deze dieren hoofden stempels lenen van mijn moeder en wilde ze gebruiken op de kaart die ik voor het gemaakt heb. 
Het inkleuren met potlood vind ik nog steeds moeilijk, maar uiteindelijk ben ik er héél tevreden over. 

Ik kleurde met potloden van Action. 
Ik ben daar ontzettend enthousiast over!
Ze kleuren mooi en ik kan er ook een beetje mee "blenderen" door met een lichte kleur over het ingekleurde gedeelte te gaan.  Dan lopen de kleuren mooi in erkaar over vind ik. 
Ik leg ook iets onder mijn papier tijdens het kleuren, zodat ik geen oneffenheden heb. 
Het is een heerlijk ontspannen werkje om te doen, op de camping bijvoorbeeld. 
Geel (achtergrond papier), check.
Oranje (streepjes), check.

Natuurlijk maakte ik voor mijn zus ook weer een kaart.
Een hele andere, kijk maar:
Mijn zus is op Hemelvaartdag vertrokken naar Portugal om (voor de 3de keer in haar leven) een route van de Camino te lopen.  
Elke dag een wandeling, soms wel 25 kilometer. 
Poeh, zo dapper en zo knap van haar. 
Ze loopt in haar eentje, maar onderweg komt ze vele "Pelgrims" tegen die ook de route lopen. 
De schelp is het symbool van de Camino, die moest natuurlijk op haar kaart.
Verder gebruikte ik dp met zomerse printjes. 
Zalm oranje en voor de zekerheid nog een oranje pijl erbij, geheel volgens opdracht.
Maar waar is nou het geel gebleven......??
Vergeten😱😂!!!
Ik was zo leuk bezig met deze kaart en werd er zelf helemaal blij van. 
Het dp past mooi bij elkaar, de schelp gevonden op internet en geprint op dp, succes en Liefs gestanst, een leuke sketch, ik was echt heel goed bezig. 
Toen ik klaar was dacht ik..... niks meer aan doen, perfect voor mijn zus....... om er vervolgens achter te komen dat ik het geel vergeten was.
Mijn eigen opdracht, notabene.
Challenges:
4 SCB, 68, Sketch (kaart voor mijn zus), 2de inzending. 












17 opmerkingen:

  1. Haha, dat geel is het zonnetje dat haar begeleidt op haar wandeltocht. Een hele mooie kaart voor je stoere zus Daphne. Die met de dierenkopjes is vooral heel vrolijk en kleuren is inderdaad heel ontspannend om te doen. Ik zou het ook vaker moeten doen. Fijn Pinksterweekend ☀️.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, leuk bericht! Je eerste kaart voldoet aan je eigen opdracht en die is super leuk, nummer twee is super betekenisvol voor je dappere zus! En geen geel, daar kunnen je mama en jij mee lachen en iedereen die dit berichtje leest en je hebt weer voor een vrolijke noot gezorgd! 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja, bedankt voor je lieve steungevende woorden gisteren op mijn blogpost x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat ben je soms toch ook een beetje een mutsje hè (lief bedoeld hoor!), maar je hebt een heel leuke kaart gemaakt voor je zus die daar zo stoer aan het lopen is.
    De kaart voor je moeder (waar toch echt geel in zit!) Is ook heel leuk met die mooi ingekleurde dierenkopjes, dat kleuren gaat je heel goed af.
    Fijn Pinksterweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag zeker tevreden zijn met je kaart! Hij is leuk en heel goed gelukt.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, je had de pijl geel kunnen doen maar ach, wat maakt het uit. De kaart is prachtig, ik heb er geen moment aan gedacht om een afbeelding van de Jacobs schelp op te zoeken dus alleen dat al is geweldig.
    Fijne kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk beide kaarten, je laat me lachen door je verhaal vandaag Daphne .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je de diertjes mooi ingekleurd, Daphne. Het is een toffe kaart geworden.
    En dan die 2e....je was zó goed bezig met die schelp van Camino en zalmoranje en......geen geel.....hilarisch. Maar het kan de beste overkomen joh. En je moeder vond het niet erg, niets aan de hand dus.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, hoe vaker ik die dierenhoofdjes zie, hoe meer ik ze tóch wil hebben. Had ze tot nu toe steeds laten liggen... Toffe kaarten maakte je!
    Ja, het bloggen (en het knutselen) heb ik weer lekker opgepakt, maar met de kleine op komst is het maar de vraag hoe lang ik het vol kan houden...
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha je ging er zo in op, maar mooie kaarten heb je gemaakt en heel knap van je zus ook.
    Het is super genieten met dit weer op de camping.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaarten Daphne
    Hahaha in je eigen challenge de opdracht vergeten ik vind het grappig, maar ach, wat geeft het, de kaart is echt supermooi geworden, leuk die symboliek erachter
    En heel mooi gekleurd die diertjes
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kaarten maakte je voor je moeder en je zus. Die voor je moeder is erg leuk met de dierenhoofdjes. En zo mooi ingekleurd! En die voor je zus past zo mooi bij haar tocht. En dat je daar het geel bent vergeten vergeven we je wel. Ik herken het helemaal. Gebeurt GerJanne en mij ook regelmatig bij onze challenges.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de uitdaging inderdaad niet zo moeilijk maar jij pakte toch flink uit met je mooie kaarten Daphne… hihi had je geen geel pareltje? Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt mooie kaarten hoor Daphne. En het inkleuren gaat ook steeds beter! Voor je zus heb je heel toepasselijk gemaakt, mooi gedaan! En erg knap van haar! En een hele zonnige voor je moeder met dat geel...🤭
    Fijn Pinksterweekend!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Twee mooie kaarten en ja, door je enthousiasme even een onderdeeltje van je challenge vergeten, haha! Die diertjes zijn heel leuk om te gebruiken en je kleurwerk ziet er top uit.
    En een toffe kaart ook voor je zus (zelfs zonder geel ;) ) en wat een knappe uitdaging van haar!!
    Bedankt voor nog een deelname aan onze sketch-challenge op het 4 Season blog. grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele leuke kaart met diertjes met de kleuren geel en oranje. En een mooie toepasselijke kaart voor je zus. Dapper van haar hoor.
    Ja, wanneer je zo lekker bezig bent dan vergeet je weleens een onderdeeltje (in dit geval geel) Maar dat denken we er gewoon bij. 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Daphne,
    Wat prachtig gedaan zeg, dat ingekleurde. Echt heel erg mooi. Hele toffe kaarten zo, zelfs zonder geel hihi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen