woensdag 31 mei 2023

Kleurenkaartenteam 5de schakel

Vandaag is het KKT dag wat georganiseerd wordt door Martina. De 5de schakel: Mauve met Goud. 

Ik gebruikte een witte basis kaart 
Tussen mijn Washi-tape vond ik de juiste kleur. Alhoewel, Mauve..... geen idee wat daar de "juiste" kleur van is en via internet word ik ook niet veel wijzer. 
Nou ja, ik denk dat ik goed zit met mijn Washi-tape 😉.
Daarmee plakte ik 2 reepjes op een witte achtergrond. 
Daarna stempelde ik een grote vlinder met Versamark en gebruikte Goud embossing poeder om het zichbaar te maken. 
Op bovenstaande foto zie je het mooi glimmen.
In de hoek van de foto een aquamarker waar op de dop staat dat het "Mauve Shadow" is....... die gebruikte ik om de vlinder in te kleuren😊.
De kleine tekst gestempeld en nog een plakparel in de hoek. 
Gemat op Goud en dat op de basis kaart. 

Deze kaart stuurde ik, via NPO Radio2,  naar de mevrouw die op tv is geweest tijdens de huldiging van Feyenoord!
Zij werd geïnterviewd en vertelde dat haar zoon is overleden in Januar en dat zij eigenlijk met hem bij de huldiging had willen zijn. 
Ze had een foto van haar zoon bij zich. 
Hier in huis woon ik met allemaal Feyenoord fans en die zaten met tranen in hun ogen toen mevrouw gesproken had, de Watjes 😂(ze zeggen altijd "Feyenoord zit in je hart").
De volgende dag werd er op Radio 2 een oproep gedaan om mevrouw een kaartje te sturen en kreeg ik meteen een appje "jij maakt toch zo graag kaartjes, stuur er maar 1 naar haar."
En dat deed ik dus maar braaf. 
Challenge:
CAS on Sunday, #258, Embossing. 



20 opmerkingen:

  1. Nou Daph, mijn eerste reactie was "ohhhh, wat mooi!!!" Dus ...wat een prachtige kaart en wat lief dat je hem naar die mevrouw hebt gestuurd.
    Ook moest ik weer meteen aan oma denken, zij hield van de kleur mauve, ik hoor het haar nog zo zeggen en eigenlijk vind ik het een heel ouderwets woord😃
    Doei kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart Daphne
    Dat mauve enbgoudcis mooi
    Lief dat je die mooie kaart naar die mevrouw hebt gestuurd!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart, de gouden vlinder is een echte blikvanger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige combinatie van kleuren en de vlinder heel mooi, je hebt een hart van goud Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie kaart.
    Mooie kleurencombinatie.
    De vlinder staat er mooi op te blinken, net echt goud.
    Knap gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat 'n mooie kaart Daphne met deze prachtige vlinder! Erg mooi gedaan met de goud embossing poeder. En de kaart heeft een mooie bestemming gekregen! 😍
    Nog een fijne dag gewenst.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PRACHTIG kaartje Daphne in de kleuren van het Kleurenkaartenteam en wat heeft dit kaartje een GOED doel gekregen.
    Liefs, Wilma 😀😀😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie kaart, en groot gelijk! top van je, ik heb ook een kaartje gestuurd naar een oproep van een radio zender, maar dan van 538. Deze komt nog online bij me.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaart, Daphne! En een mooie bestemming!
    Ik vind mauve ook een lastige kleur, wat is het nou precies? Maar we hebben er allemaal iets moois van gemaakt en daar gaat het om :-)
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kaart kwam gisteren aan! Samen met die van je mama, dat vond ik een mooi toeval. De zonnebloemen zijn een goede keuze. Bedankt! Dit kaartje vind ik ook heel mooi en ja mauve, een kleur die heel vrij interpreteerbaar is. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart heb je met deze kleuren gemaakt Daphne!
    Mooi dat hij al een bestemming heeft!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij jou gelukkig ook een lichte kleur mauve op je mooie kaart. Ik had ook op de dop van mijn markers gekeken, maar op bijna alle blogs zag ik donkerdere tinten dan die ik had gebruikt.
    Goed idee om washitape te gebruiken. Moet ik onthouden want ik heb lades vol.
    Wat een mooie bestemming heb je hem dank zij je 'watjes' gegeven.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kaart in de KKT-kleurtjes! En wat een bijzonder mooi doel heeft de kaart gekregen, prima bestemming!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat maakte je een leuke kaart met deze mooie kleurencombinatie Daphne…en wauw wat een mooie blikvanger die prachtige vlinder.
    Lief om hem naar die mw te sturen, ze zal hem zeker waarderen 💜💜

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie kaart maakte je in de gevraagde kleuren, en hoe gaaf dat die naar die mevrouw is gegaan. Wat een verhalen kwamen er los he? Ik ben niet echt een voetballiefhebber, al volg ik het wel ivm met een man en zoon die er van houden. Maar toen ik vorige week zondag met zoon en dochter in Eindhoven liep om naar PSV te gaan, heeft dat wel wat, samen op weg met al die duizenden fans. Met allemaal maar 1 doel. OOk weer een mooie ervaring. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie, chique ogende kaart! Uitdaging die combinatie maar wat mooi hoe jij dit gemaakt hebt

    Creatieve groeten
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Daphne, vlak voor ik naar mijn mijn ouders vertrok hoorde ik de oproep ook. Wat leuk dat je dat gedaan hebt. Ik denk dat ze bedolven wordt onder kaartjes uit het hele land! En deze is schitterend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een leuke kaart!! En helemaal tof om hem aan die mw te sturen.
    Tot het volgende KKT!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Daphné,
    Jouw kaart is heel stijlvol. Mooi dat je haar naar de voetbaldame stuurde.
    Zou ik zelf ook gedaan hebben als ik zo'n oproep hoorde...
    Wij hebben hier in België ook 'Radio 2' en daar luister ik altijd naar...
    Vond het al raar dat zij daar iets voor Feyenoord zouden gezegd hebben...
    Maar ik heb hem helemaal door hoor!
    Hier in huis ook voetbalfans maar dan voor 'Antwerp'...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen